Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται


Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και μερικούς μήνες.Το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων "έκοψε" αρκετά δρομολόγια στην επαρχία με πρόσχημα οικονομικούς λόγους.Φυσιολογικό μια ιδιωτική εταιρία να κοιτάζει το συμφέρον της ,άσχετα αν αυτό δεν μας βολεύει σαν κοινωνία αφού αποκόπτεται ο κόσμος που μένει στα χωριά από την αγορά της Κόνιτσας.Η αντίδραση ήρθε σχεδόν 3 μήνες μετά από το Δημοτικό Συμβούλιο με απόφαση να επιδοτηθεί το ΚΤΕΛ από τον προυπολογισμό του Δήμου για 4 μήνες με το ποσό των 25000 ευρώ περίπου ,έτσι ώστε να επανέλθει η προηγούμενη κατάσταση.Με άλλα λόγια δώθηκε μια προσωρινή και κάθε άλλο παρά φτηνή λύση για το πρόβλημα.
Από την άλλη στο Δήμο ανήκουν τόσο τα λεωφορεία της (τέως) Κατασκευαστικής και του "Καποδίστρια" ,όσο και το πουλμανάκι των σχολών Εκπαίδευσης. Γνώμη μου είναι πως με αυτά τα τρία και με την προσθήκη 1-2 οδηγών ,θα μπορούσαν να εξηπηρετηθούν τα χωριά κατά ένα μεγάλο ποσοστό αλλά και να δημιουργηθεί μια αστική συγκοινωνία που θα εξηπηρετεί τους κατοίκους της Κόνιτσας που δεν τους συμφέρει να πάρουν το αυτοκίνητό τους ή ταξί.
Ακόμη όμως κι αν ο Δήμος αδυνατούσε να κάνει τον επιχειρηματία(μεταξύ μας θα ήταν θέμα χρόνου η αποτυχία) ,θα μπορούσε να δημοπρατήσει το όλο εγχείρημα παραχωρώντας τα 3 λεωφορεία,έτσι ώστε όχι μόνο να μην δίνει τα 25 χιλιάρικα αλλά να έχει και άμεσο κέρδος.
Όλα αυτά βέβαια θέλουν χρόνο ,business plan, και φυσικά σύγκρουση.Και οι δημοτικοί μας σύμβουλοι νοιώθουν αδικημένοι που τους κόψαν τον μισθό οπότε ας δώσουμε τα πεντοχίλιαρα (τα οποία παρεπιπτώντος δεν είναι πετσετάκια) στο ΚΤΕΛ και ας έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο αφού κάναμε το καθήκον μας....

4 σχόλια:

  1. Πάνος Τσιγκούλης6 Μαρτίου 2012 στις 3:59 π.μ.

    Ωραία τοποθέτηση στην άχαρη και χαμένη με εκβιαστικά διλήμματα,εντέλει αποτελέσματα,εξέλιξη του θέματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι μόνο λεωφορεία έχει, αλλα και οδηγούς. Αλλα είναι οδηγοί που δεν οδήγησαν ποτέ αυτοκίνητο του Δήμου !
    Αυτό μου θυμίζει το "πάρκινγκ που δεν πάρκαρε ποτέ κανείς". Ξέρετε, αυτό στον παράδρομο για το γεφύρι μας.
    Όλες οι φοβερές πρωτοτυπίες, στον δικό μας Δήμο συμβαίνουν;
    Βέβαια Θύμιο, δεν ξέρω αν τα λεωφορεία αυτά έχουν άδεια να μεταφέρουν κόσμο απ΄τα χωριά και τι καθεστώς υπάρχει.Γιατί αν είναι παράνομο, δεν πρέπει να γίνει, ούτε κουβέντα.
    Αν όμως είναι σύννομο, απλοί μαθηματικοί υπολογισμοί, βγάζουν πολύ μικρότερο μαθηματικό αποτέλεσμα απ΄τα 25.000 ευρώ για 4 μήνες.
    Κι ένα κουίζ για να κλείσω: τι κάνει κάθε μέρα η αστυνομία στο Δημαρχείο, τις τελευταίες μέρες;
    Και γιατί η αστυνομία κι όχι ένας ...γιατρός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το βιντεάκι για την Κοπεγχάγη είναι όλα τα λεφτά.μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων
    N. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/30.6.2006)
    ΑΡΘΡΟ 83
    Δημοτική Συγκοινωνία

    1. Οι Δήμοι και οι Κοινότητες μπορούν να ασκούν συγκοινωνιακό έργο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων της περιφέρειάς τους, εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή, όπως τούτο διαπιστώνεται από τον οικείο Νομάρχη. Για την εκτέλεση του έργου αυτού επιτρέπεται, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η επιβολή κομίστρου, το οποίο έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και καλύπτει αποκλειστικώς λειτουργικές ανάγκες.
    .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή